Ćwiczenia po cesarce - kiedy można ćwiczyć po cesarce?

Ćwiczenia po cesarce - kiedy można ćwiczyć po cesarce?

Wiele pań po porodzie, szczególnie tych, które wcześniej były aktywne i uprawiały sport, zastanawia się kiedy można ćwiczyć po cesarce. Jest to bowiem zabieg operacyjny, który wymaga odpowiedniego postępowania. Jak ćwiczyć, by nie zaszkodzić sobie? Kto może pomóc w doborze odpowiedniego treningu?


Rozpoczęcie ćwiczeń po cesarce – kiedy można?

Właściwa dawka aktywności fizycznej jest wskazana dla pań po porodzie. To nie tylko powrót do dawnej figury oraz sprawności. Jest to również ważne ze względu na samopoczucie. Nie można pozwolić sobie na zbyt dużą bierność, bo zamiast stracić kilogramy łatwo można je nabrać. Odpowiednia aktywność zapobiega także pojawieniu się depresji, nastraja pozytywnie i pomaga utrzymać równowagę psychiczną.

Lekarz prowadzący na podstawie wywiadu z pacjentką oraz specjalistycznych badań powie kiedy można zacząć ćwiczyć po cesarce. Jeżeli nie ma medycznych przeciwwskazań, już w drugiej dobie po wstaniu z łóżka po operacji można próbować zacząć wykonywać proste ćwiczenia (np. delikatne unoszenie czy zginanie nóg lub ściskanie udami poduszki). Warunkiem koniecznym jest brak bólu podczas poruszania.

Bardziej intensywne ćwiczenia można wykonywać dopiero po zdjęciu szwów i całkowitym wygojeniu rany cesarskiej. Czas powrotu do sprawności jest bardzo indywidualny – niektóre panie już po 2 miesiącach czują się gotowe do podjęcia treningu, inne potrzebują nawet kilku miesięcy, do roku.

ćwiczeń po cesarce

Jakie ćwiczenia są dozwolone po cesarskim cięciu?

Po ustaleniu kiedy można ćwiczyć po cesarce pojawia się następne pytanie. Jakie konkretnie rodzaje treningów są dozwolone, a jakich absolutnie unikać? Ćwiczenia po cesarskim cięciu powinny zostać indywidualnie dobrane dla wykonującej je pani.

Początkowe ćwiczenia wykonuje się na leżąco (na plecach lub boku) lub siedząc z wyprostowanymi nogami. Stopniowo można zmieniać pozycję na klęk podparty oraz ćwiczenia w pozycji stojącej. Należy jednak unikać schylania się, dźwigania i przeprostów kończyn.

Ćwiczenia w domu czy na siłowni – co lepsze dla młodej mamy po cesarce?

Trener personalny może podpowiedzieć jakie ćwiczenia po cesarce należy wykonywać, by szybko wrócić do dawnej figury. Dla pań wracających do aktywności polecane są zajęcia z jogi czy pilatesu. Delikatne rozciąganie pomaga wrócić mięśniom brzucha do właściwego wyglądu. Można wybrać również pływanie w basenie, zajęcia na piłkach rehabilitacyjnych czy też dynamiczny chód.

Ważne jest, by tempo oraz intensywność treningu dostosować do siebie. Należy unikać takich ćwiczeń, które sprawiają ból lub obciążają kręgosłup na rzecz rozluźniających oraz przyspieszających spalanie tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia warto połączyć z odpowiednio dobraną przez dietetyka zbilansowaną dietą dobrą dla mamy oraz jej dziecka.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments